söndag 3 juli 2011


Idag sprang jag på två stycken herrar som kom med en släpkärra med färgglada saker och var på väg till tippen...Jag kunde inte hålla mig som vanligt utan var tvungen att springa fram o fråga om de skulle slänga sakerna på släpet..
Det visade sig att de höll på att röja ur en gammal frisörsalong och att de var iväg med sista lasset...vill inte tänka på vad de hade slängt tidigare. Hela släpet såg ut som rekvesita för en grease film,,, jag fick med mig en så fin rullvagn , stolar och ett bord , lyckan var gjord!!! Älskar det lilla rullbordet ! Herrarna bara skaka på huvudet åt mig=))))
Hade jag haft plats så hade jag tagit de gamla hårtorkarna på hjul som var i rosa och blått så coola!!

20 kommentarer:

Anonym sa...

Haha..det skulle ha kunnat vara jag.Jisses vad folk slänger skatter=)Söt vagn.../Annica

Caroline sa...

Åh vad ljuvligt, vilket fynd! :-) kram!

Kathrine 'Glimt' sa...

ååhhh... nice ! sjukt hva folk slänger ja...

Skumpa och Spaljé sa...

Så snyggt, ja ibland kan man ha tur på tippen....

Kram Helena.

Johanna Stålros sa...

Åhh lyckost dig- så läcker vagn- ser fram emot att se de andra prylarna som du lyckades rädda i sista stunden! Kram Johanna

Knaada sa...

Varför händer sånt aldrig mig!!?

Jag förstår om lyckan var gjord :)

Claire M. sa...

I like the color!

Anna S sa...

Vilka fina saker! Grattis till fynden. Jag hittar också ofta skatter som andra slänger.Vårat soprum och återvinningsrum är såna ställen.

Elina sa...

Åh, jag kan tänka mig hur snygga grejer! Jätte fin rullbord.

Kram Elina

Milas Rum sa...

Vilken lycka! Tänk vad mycket fint det är som slängs.
Man borde jobba på tippen!
Då hade man aldrig behövt handla möbler och inredning.

Ha det gott!

Vintage House sa...

WOW jag förstår din lycka..
Visst blir man ledsen när man vet hur mycket fint som har gått till soptippen...
ha en skön måndag
kram
sandra

Sallys hus sa...

Jisses vilken tur!

Ser urläckert ut...;)
Skickar en sommarkram oxå...
Katarina

2befab sa...

hi there...
your blog is amazing...
if you want we could follow each other..let me know...
;)
xoxo2befab

Ninette sa...

Vilka fynd du gjorde! Tur att du hann få räddat några grejer i varje fall - där ser man, någons skräp är en annans skatter!

Johanna sa...

Oj,så fint! Sådana "fånga-tillfället-fynd" är de allra bästa!
/En annan Johanna ;)

tavelhus sa...

Vilken lycka!

Petie sa...

How lucky you are! What a great little table and I love the color. It saddens me to think about what they threw away too.

sofia sa...

vilken fantastisk liten vagn!!

Mor Grön sa...

Ja det är helt galet vad folk slänger. Tur att jag inte jobbar i vaktkuren på tippen, jag skulle inte släppa in någon! Tog nyss över en Bruno Mathsson-fåtölj som någon ville slänga ut!

Mimmi Staaf sa...

Åååååh så fin! Grattis till fyndet! MVH