Visar inlägg med etikett Matrum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Matrum. Visa alla inlägg
tisdag 26 januari 2016
Hoppas ni har haft en härlig helg. Tänk redan tisdag snart dax att fira fredag igen=))) Detta bordet är min arbetsplats idag då jag ska förbereda för ett juljobb för tidningen lantliv. Sen får allt julen vara klar=)
Etiketter:
Matrum
onsdag 6 januari 2016
Ljuset börjar komma
Känner ni också att ljuset är på ingång och så orken med den=) Älskar januari ljuset man börjar vakna till liv på nått sätt , underbart. Önskar er en riktigt fin trettondag!
tisdag 8 december 2015
sömnlös natt

Det blev en sån där natt då man inte kan sova då100 saker snurrar runt i huvudet , ja många av er vet säkert hur det kan vara…. Så jag smög upp och sitter här invirad i filtar och jobbar med en kopp kaffe och pepparkakor , inte så dumt det heller=)
(OBS snyggo hörlurar från sudio )
Etiketter:
Matrum
tisdag 14 april 2015
måndag 7 april 2014
måndag 17 februari 2014
Något som är roligt med bloggandet är att man ser förändringarna i sitt hem när man går tillbaka till gamla inlägg som man inte ser med ögat eftersom förändringarna oftast sker långsamt , liksom smygande på=))
Hittade en gammal bild från vårt matrum , oj vad jag gillade det, ska nog sätta i gång och greja där idag o få tillbaka lite av den känslan....
Hittade en gammal bild från vårt matrum , oj vad jag gillade det, ska nog sätta i gång och greja där idag o få tillbaka lite av den känslan....
Etiketter:
Matrum
tisdag 7 januari 2014
fredag 15 november 2013
Detta mörker som är nu tar lite musten ur en , i helgen blir det till att sätta upp lite mysbelysning i trädgården tror jag allt så att man ser ut genom fönstret på em iallafall , tråkigt att alltid mötas av becksvart nattmörker...Inne får man göra så gott man kan med tända ljus mm.
Etiketter:
Matrum
lördag 17 augusti 2013
Stockholmsdagar
Hemma! Oj vad skönt det är att komma hem när man vart iväg=)
Roliga dagar i Stockholm har det vart med Formex mässa med lina östling där jag bla annat var och tittade till montern jag hjälp till att göra för Boel & Jan , möten med tidningsredaktörer för planering av höst och vinter , mysluncher mm mm. På kvällen bar det av till PUB huset för att titta på Novas prisutdelning av nordens formgivare där var det röda mattan och allt och världens feststämning på ROOMs avdelning vi hann även snurra runt på nyöppnade Habitat dricka vin och ha trevligt=)) Sen bar det det av till Lina Östling för att frossa i blomjobb hela fredagen lång,mys...Så nu är man fullproppad med inspiration inför hösten!
Men nu blir det låååångfrukost hemma i mitt kök!! Ha en fin lördag!
Roliga dagar i Stockholm har det vart med Formex mässa med lina östling där jag bla annat var och tittade till montern jag hjälp till att göra för Boel & Jan , möten med tidningsredaktörer för planering av höst och vinter , mysluncher mm mm. På kvällen bar det av till PUB huset för att titta på Novas prisutdelning av nordens formgivare där var det röda mattan och allt och världens feststämning på ROOMs avdelning vi hann även snurra runt på nyöppnade Habitat dricka vin och ha trevligt=)) Sen bar det det av till Lina Östling för att frossa i blomjobb hela fredagen lång,mys...Så nu är man fullproppad med inspiration inför hösten!
Men nu blir det låååångfrukost hemma i mitt kök!! Ha en fin lördag!
torsdag 6 december 2012
Nya masker från HAY pryder min vägg i pysselrummet/matrummet.....(en för tidig julklapp till mig själv=)..)
Etiketter:
Matrum
måndag 3 december 2012
torsdag 8 november 2012
I dag har jag en jobba hemma dag och naturligtvis kan jag inte låta bli att ändra om lite här o där i huset i pauserna.På lagerhaus säljer de så fina adventsljusstakar i form av fyra träkulor med siffror på.De kan ju användas året runt.
Etiketter:
Matrum
torsdag 1 november 2012
Oj vilket underbart lov jag och barna har!!! Detta behövde vi verkligen , vi har haft fullt schema med badhus , navet , shoppa mm mm . Det är så himla mysigt att vara med dem!! i dag ska vi baka och mysa kanske en liten promenad i djurparken ja vi får se vad vi känner för! Hoppas ni har det gott också!
Etiketter:
Matrum
söndag 30 september 2012
lördag 15 september 2012
För första dagen på en evighet har vi ingenting inbokat , vi ska bara vara , inga tider att passa ...Ska bli så skönt! Nu ska jag gå och göra mig en stor latte och läsa tidningen=)
Önskar er en riktigt skön helg!!!!
Önskar er en riktigt skön helg!!!!
Etiketter:
Matrum
söndag 6 maj 2012
Igår hade min goa mamma med sig denna lilla finingen till oss som hon stickat=)Han får bo i tallrikshyllan . Fåglarna köpte jag i Blekinge förra veckan , så söta!
Etiketter:
Matrum
tisdag 7 februari 2012
lördag 7 januari 2012
Nu längtar jag efter att plantera lite fina vårblommor...Men jag får nog vänta lite=)
Ha en riktigt skön kväll!
Ha en riktigt skön kväll!
Etiketter:
Matrum
måndag 2 januari 2012
Nu är man sugen på alla härliga vårfärger. Var runt idag och hämtade upp rekvesita för ett jobb vi ska göra i morgon och kunde inte låta bli denna fina sockerströare från bettys visst är den söt! Plåtstolen från reforma är en av mina favoriter här hemma.. Med från Bettys kom också lite pärlhyacinter =)
Tack snälla ni för era fina kommentarer om min svarta vägg!!! Blir så glad...
måndag 19 december 2011
Nu är min och barnens pepparkakshus by klart.Vingliga små söta hus gjorda av kärlek och tungan rätt i mun av tre duktiga killar. Vi är så stolta över vår by=)
Nu är det mattfotning på schemat.Önskar er en fin dag!
Nu är det mattfotning på schemat.Önskar er en fin dag!
Etiketter:
Matrum
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




























