Visar inlägg med etikett Matrum. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Matrum. Visa alla inlägg

tisdag 26 januari 2016

Hoppas ni har haft en härlig helg. Tänk redan tisdag snart dax att fira fredag igen=))) Detta bordet är min arbetsplats idag då jag ska förbereda för ett juljobb för tidningen lantliv. Sen får allt julen vara klar=)

onsdag 6 januari 2016

Ljuset börjar komma



Känner ni också att ljuset är på ingång och så orken med den=) Älskar januari ljuset man börjar vakna till liv på nått sätt , underbart. Önskar er en riktigt fin trettondag!

tisdag 8 december 2015

sömnlös natt



Det blev en sån där natt då man inte kan sova då100 saker snurrar runt i huvudet , ja många av er  vet säkert hur det kan vara…. Så jag smög upp och sitter här invirad i filtar och jobbar med en kopp kaffe och pepparkakor , inte så dumt det heller=)
(OBS snyggo hörlurar från sudio )

tisdag 14 april 2015

Min nya fina ljusstake från mariellas i borås=)) Stor gillar den!

måndag 7 april 2014

Vår


Medans knopparna brister sakta ute ,så är det så härligt att plocka in grenar som brister lite fortare så man även kan njuta av våren inne=))) Fina småkrukor jag shoppade på Magasin 36 när jag var i Helsningborg i förra veckan, så fina!!!

måndag 17 februari 2014

Något som är roligt med bloggandet är att man ser förändringarna i sitt hem när man går tillbaka till gamla inlägg som man inte ser med ögat eftersom förändringarna oftast sker långsamt , liksom smygande på=))
Hittade en gammal bild från vårt matrum , oj vad jag gillade det, ska nog sätta i gång och greja där idag o få tillbaka lite av den känslan....

tisdag 7 januari 2014

Städning




Här hemma städas det för fullt , skönt att ha stor röj och städning . Som en nystart av året för hemmet också. Favorit kaffekopparna har fått hedersplats på väggen i matrummet. Hyllan köpte jag i en gammal fabrik vi var och fotade i , blev så kär i den.

fredag 15 november 2013

Detta mörker som är nu tar lite musten ur en , i helgen blir det till att sätta upp lite mysbelysning i trädgården tror jag allt så att man ser ut genom fönstret på em iallafall , tråkigt att alltid mötas av becksvart nattmörker...Inne får man göra så gott man kan med tända ljus mm.

lördag 17 augusti 2013

Stockholmsdagar

Hemma! Oj vad skönt det är att komma hem när man vart iväg=)
 Roliga dagar i Stockholm har det vart  med Formex mässa med lina östling där jag bla annat var och tittade till montern jag hjälp till att göra för Boel & Jan , möten med tidningsredaktörer för planering av höst och vinter , mysluncher mm mm. På kvällen bar det av till PUB huset för att titta på Novas prisutdelning av nordens formgivare där var det röda mattan och allt och världens feststämning på ROOMs avdelning vi hann även snurra runt på nyöppnade Habitat dricka vin och ha trevligt=)) Sen bar det det av till Lina Östling för att frossa i blomjobb hela fredagen lång,mys...Så nu är man fullproppad med inspiration inför hösten!

Men nu blir det låååångfrukost hemma i mitt kök!! Ha en fin lördag!

torsdag 6 december 2012


Nya masker från HAY pryder min vägg i pysselrummet/matrummet.....(en för tidig julklapp till mig själv=)..)

måndag 3 december 2012

Hoppas eran advents helg varit fin!
Här hemma har vi gjort årets pepparkakshus nu ska de bara "klistras" ihop och dekoreras vilket är det roligaste av allt... På bilden är förra årets konstverk av barnen o mig=)
Önskar er en fin måndag!

torsdag 8 november 2012


I dag har jag en jobba hemma dag och naturligtvis kan jag inte låta bli att ändra om lite här o där i huset i pauserna.På lagerhaus säljer de så fina adventsljusstakar i form av fyra träkulor med siffror på.De kan ju användas året runt.

torsdag 1 november 2012

Oj vilket underbart lov jag och barna har!!! Detta behövde vi verkligen , vi har haft fullt schema med badhus , navet , shoppa mm mm . Det är så himla mysigt att vara med dem!! i dag ska vi baka och mysa kanske en liten promenad i djurparken ja vi får se vad vi känner för! Hoppas ni har det gott också!

söndag 30 september 2012


Har påbörjat min tallriks/kopp vägg i matrummet...

lördag 15 september 2012

För första dagen på en evighet har vi ingenting inbokat , vi ska bara vara , inga tider att passa ...Ska bli så skönt! Nu ska jag gå och göra mig en stor latte och läsa tidningen=)
Önskar er en riktigt skön helg!!!!

söndag 6 maj 2012


Igår hade min goa mamma med sig denna lilla finingen till oss som hon stickat=)Han får bo i tallrikshyllan . Fåglarna köpte jag i Blekinge förra veckan , så söta!

tisdag 7 februari 2012

Gult

Nu eldas det intensivt i våran kamin. Men visst är det härligt med snö och sol!
Det är skönt med lite gula detaljer här och där som gör att det känns lite vårigt.

lördag 7 januari 2012

Nu längtar jag efter att plantera lite fina vårblommor...Men jag får nog vänta lite=)
Ha en riktigt skön kväll!

måndag 2 januari 2012


Nu är man sugen på alla härliga vårfärger. Var runt idag och hämtade upp rekvesita för ett jobb vi ska göra i morgon och kunde inte låta bli denna fina sockerströare från bettys visst är den söt! Plåtstolen från reforma är en av mina favoriter här hemma.. Med från Bettys kom också lite pärlhyacinter =)

Tack snälla ni för era fina kommentarer om min svarta vägg!!! Blir så glad...

måndag 19 december 2011

Nu är min och barnens pepparkakshus by  klart.Vingliga små söta hus gjorda av kärlek och tungan rätt i mun av tre duktiga killar. Vi är så stolta över vår by=)

Nu är det mattfotning på schemat.Önskar er en fin dag!