måndag 7 september 2009


Godmorgon!
I fredags var jag i Ystad på ett jobb på morgonen försov jag mig vilket alltid slutar i katastrof=)) När jag kört halva vägen upptäckte jag att jag glömt hälften hemma väska ,blommor och lite annat smått och gott=)
Så nu har jag haft fina snitt blommor här hemma i helgen det är inte ofta man unnar sig blommor själv... (Förlåt A nästa gång jag kommer ska jag ha med mig blommor till dig=) ...)
Av dessa hortensier gjorde jag en krans igår , ska bli spännande och se hur de blir när de torkar.
Ha en riktigt bra start på veckan!

33 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Godmorgon Johanna! Vilka härliga bilder. Hoppas att reportaget blev riktigt bra, ska bli kul att se sen när det kommer ut. Härligt med blommor också :)

Helt enkelts tävling är förresten avslutad nu... så du vet *ler*

Kram Jenny

My Lovely Things sa...

Moron morron!!
Ja så är det när man vaknar för sent så är det mycket man missar..

Men ofta kommer man ikapp och får improvisera..
fin fina bilder..
ha en fin dag..
kram Anna

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Johanna! Så vackra bilder, njuter alltid av det du visar och känner alltid att jag vill se meeeeeer... :-)

Man blir så stressad av att försova sig vilket inte hjälper alls, men reportaget blev säkert toppenbra trots att dagen började lite fel. Ska bli spännande att se det sen. Stor kram Paula

Unknown sa...

God morgon på dig!
Jag tror nog att det gick fint ändå men hu va jobbigt att försova sig. Man försöker ju hinna ikapp den tiden hela dagen fast man vet att det inte går...

Ha en fin måndag, kram Pia

Maliva`s verden sa...

Vakkert..Ystad?nå ble jeg nysjerrig på om du har vært hos A.jeg besøkte i sommer....For ho hadde et hus jeg bare kan drømme om...gleder meg til å se bilder derfra...Lykke til,og god ukestart til deg du flinke ...Klem fra Maliva

Tess på Tilda och Mamma sa...

Ja se vad som kan ställa till det när man vaknar för sent. Tur att du fick blommor i stället och kunde njuta av dom. Spännande med kransen.Kram Tess

Skatan sa...

Att försova sig slutar aldig bra. Jag försöker då jaga ikapp hela dagen och känner mig alltid steget efter. Även om det inte behöver vara så! Spännande med fotojobbet!

När var hur får vi ta del av det :)

ÖNskar en fin dag.

Kram,

Anna

hagagården sa...

Men oj vilka fina bilder ,helt otroligt.
kram o ha en trevlig måndag.
ninni

Unknown sa...

Godmorgon Johanna! Javisst är dte hemskt när man försover sig hela dagen brukar bli knass. Kram Petra

lugnet sa...

Vilkea underbara bilder!! Jobbigt att försova sig inför ett jobb..
Hoppas dagen blir bra!
Kram//Ulrica

VITA NYANSER sa...

Hej vännen!

Inte kul att försova sig! Men hoppas det gick bra ändå med allt. Superfina bilder! Ser att det är en tegelvägg som är målad, så fint. Är det ni som har gjort det? Vet du vad det är för sorts färg du har använt? Är sugen på att måla på ute på teglet.

Ha det bra!
Kram L-L

Unknown sa...

good-morning.your pictures are as always lovely.
Have a nice day
Greetings Kari

Tessan sa...

God morgon Johanna! Snacka om otur att glömma väska o blommor o sånt men det är ju sådant som händer oss alla ibland. tror säkert A har överseende med det. Det allra viktigaste var ju att du kom, eller hur?

kram tessan

gamla skolan sa...

Hoppas att jobbet blev bra , det är inte kul när man vaknar med andan i halsen ! Visa gärna hortensiakransen sen ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Gnistrande snö sa...

Hej Johanna,
hoppas att du har eft en härlig sommar!
Så kul att kika in här igen. Underbara bilder du visar idag och vilken supersnygg lampa på första bilden.
Nu ska jag kika vidare här, önskar dig en fin vecka!

Kram
Katarina

Annás sa...

It is a beautiful still life! This faded green hydrangea in silver light... like a dream!

Have a nice week!

Anna from Hungary

My home is my Castle sa...

Åhh så nydelige bilder...
Vakkert.

Ha en fin dag
Klem,Kari

Lilla Trollbacken sa...

Japp, det man inte har huvet får man ha i benen haha!
Ha det gott!
Kram
Gabrielle

Made in Persbo...Carina sa...

Hej hej!
Vilka underbara bilder! Hortensiorna passar så fint in.
Inte kul alls att försova sig. Jag gjorde det själv i morse ;))

Ha det gott!
Kram, Carina
PS...målade badkaret första vändan igår...så det artar sig sakta men säkert :)))

pysseltanten sa...

Morrn morrn....=)))
Ååå...va jag blir AVIS på dina ljuuusa bilder...
Här hemma har jag bara ordentligt med ljus i vardagsrummet...
resten känns som en grotta ibland....=((
Bilderna blir då så guula...
Du har det sååååå himla FIIINT....
Älskar din blogg...=)))
Du ger otroligt mycken inspiration...
Ha en finfin vecka...
Kraaamizar Git

n o r d i n g å r d e n sa...

Kors, va vackra bilder från ditt hem!

Försova sig är aldrig kul, ångest...

Viveka i Bläckhornet sa...

Inte kul när det börjar sent. Men huvudsaken är att den slutar bra:)

Kram viveka

katarina sa...

Men oj Johanna vilka vackra bilder!!!!
Såååå fina....måste kika igen...:)
Kram Katarina

Fruehlingbitte-Naturseifen sa...

Hi Johanna,
I just love your Blog. It is so inspiring.
Best regards from Germany,
Silke

Bitte sa...

Vilka underbara bilder :-). Hortensia är så fint, både "levande" och torkade!

Kram
Beatrice

On The Wings Of Love sa...

A gorgeous blog!!

I'm happy to have found it and will come back to visit often!

Cheers
Bre

Tyra sa...

He he, aldri så galt at det ikke er godt for noe;0)) Så fikk du deg noen velfortjente blomaster, og jeg er sikker på at kransen ble vakker, den også!
Ha en skjønn uke!
Hilsen Cathrine

Anci sa...

Hej !
Vackra bilder ! Ja, ibland är det bara för mycket att tänka på, speciellt om man knappt är vaken ;)

Kram
Anci

Mitt skabbiga chica hus sa...

Dregel...trodde du skulle annonsera nåt nytt reportage du gjort men såklart var det bilder från ditt eget ljuvliga hem:o) Skulle ju platsat i vilken tidning som helst.

Här hemma skriver vi och skriver, det tog visst lite längre tid att få ner allt på papper än vad jag trodde. Speciellt med maken som jobbat konstiga shift hela veckan så vi gått omlott. Är det okej med nån dag till eller brinner det i knutarna??

Kram!
Mia

Tulipa sa...

Hej!
Att försova sig tycker jag är riktigt läskigt, (så det händer inte ofta som tur är!)...
Jag får lätt panik!

Bilden är underbar!

Ser att du har en sifon där i bakgrunden...köpte det på auktion i somras till ett bra pris och har sen hört att de är riktigt eftertraktade runtom i Europa. Så mina får bli privata och inget till affären som jag tänkte först... härligt när man kan göra fynd!
Kram Mariette

MormorRuthsAnn sa...

Oj, vilken jobbig känsla - kan tänka mig att du hade hjärtat i halsgropen hela resan. Hoppas att du hann att skaka av dig det under bilresan!

Underbara bilder du visar....

Kram Ann

Emmas utsikt sa...

Härliga härliga stolar och bilder! Så härligt att drömma sig bort! Men jag undrar en sak, skrapar de mycket på golvet?

Pat idéias sa...

Amei seu blog...
Parabéns