torsdag 30 juli 2009

Geneve


Godmorgon!
Satt och rensa i korten från semestern o hittade dessa två . Det är i från min svågers grannhus...kolla in de rostiga zinkfriserna och fönsterluckorna! Så fina , önska att jag hade skruvmejsel o stege med mig=)) Nått jag älskar när man är utomlands det är när folk hänger tvätt utanför sina fönster på gamla byggnader tycker att då känns det att man är utomlands=)))
Ha en riktigt bra dag!
Kram
Good morning! Set and clear the photos from the holidays and found these two ... check out the rusty "zinkfriserna" and shutters! So fine, wish I had a screwdriver o ladder with me =)) Something I love when you are abroad is when people hanging laundry outside their windows in old buildings , it`s really feels thats your abroad =))) Have a really good day!

13 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Läckra hus. Ja, visst finns et mycket fina detaljer utomlands, jag har sparat ett gäng bilder med fina detaljer att visa sedan fr min resa också... Mari.

Anci sa...

Ja, det är härligt ! Roligt med olika hus och stilar. Det känns utomlands :)

Kram

Butik Drängstugan sa...

Fina bilder.
Läckert att frysa in lavendel!

Hälsningar
Cina

Ett Vitare Hem sa...

Åh kan bara hålla med husen är jättefina, så charmigt med tvätten hängades utanför fönstrena.
Ha en fin dag!
kramis/LenaS

syster doris sa...

det är något visst med torkande tvätt o gamla hus...känns medelhav o semester.

Jag är så glad att du bloggar, dina inlägg är sköna för själen

Kram

Engelska Villan sa...

Å, vilka underbara hus!!
Vilka vackra bilder du tar, alltså!!
De på lavendeln var underbara!
Kraaam Anna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Underbara hus visst ser det härligt ut med all denna tvätt som fladdrar i vinden.
KRam Tess

Hanna sa...

vackert.
Hanna

Noamaja sa...

Underbart! Haha, tur för dem att du inte hade tillgång till skruvmejsel och stege;-)

Kram
Noamaja

Unknown sa...

Ja det är verkligen charmigt. Jag minns när jag var i Venedig där hängde tvätt överallt i gränderna...

Ibland önskar jag att jag vore skalman:) Kanske lite mickel med;)

Kram

vosgesparis sa...

as I think the word rosige means rusty I do understand what you are writing about! I also have one of those zinc things you see here all rousty, only mine is painted white.

Anonym sa...

Du tjejen, måste bara berätta hur sinnlig & skön Din blogg är. Inte för att jag tror att Du är omedveten om detta, men den är liksom 'lite mer och lite skönare'...

Hälsningar från Agneta på Österlen

Unknown sa...

Åh så fina bilder i en så ljuvlig miljö! Kram Petra