torsdag 23 april 2009

Jag hänger inte med....

Godmorgon!
Det är nog inte bara jag som känner att man inte hänger med...tiden går alldeles för fort. Min Elvin som nyss gick runt med napp o snuttefilt(11 år sedan) har bytt ut det mot skatebordar ,cyklar och kompisgäng=) Visst går det fort o visst är det roligt när man ser dom utvecklas och få intressen.
Mina goa killar! man vill ta vara på varenda sekund , man har ju dom bara till låns ett tag...
Inte så mycket inredning idag=) Men när jag såg de stora killarnas skatebordar slängda i hallen brevid lilla Nheos napp och fick mig en tankeställare.
Ta vara på dagen!
Kraaaam

33 kommentarer:

Unknown sa...

Gomorron Johanna!

Javisst går det undan...Min stora tös är på sitt 14 år och jag tycker det var nyss hon drack välling och snodde håret runt fingret...Fast precis som du säger så är det härligt att se dom växa och "bli till"

Ha en fin dag i solen idag, kram Pia

Saga sa...

Ha en fin dag!

KRAM!

Lilla huset på prärien sa...

Ja - hjälp! Du har ju så rätt. Man tänker inte på det nu när de är så små och väldigt beroende av oss föräldrar...

Ska njuta extra idag :)

K R A M

Zun sa...

Godmorgon! Fina och eftertänksamma ord. Jag brukar påminna mig själv rätt ofta att det inte är för evigt som Storasyster och Lillebror tillåter att jag snusar dem i nacken för att tanka in lugn-och-ro-hormonet. Inte heller kommer de att vilja tassa över och ligga i vår säng om nätterna, vilket gör det betydligt värdefullare att ta tillvara på de stunderna nu, hur trångt och bökigt det än kan kännas.

Men varje ålder har väl sin charm, det gäller bara att finna rätt mötesplats mellan sig själv och de små (för de kommer de väl alltid att vara små för en mamma.... lite hemligt i hjärtat i alla fall?)

Kram Zun

n o r d i n g å r d e n sa...

Men de har dock väldigt matchade skateboards till huset menar jag, de finns ju illgröna med: )

Ha en skön helg, rullande el stillastående! Mari.

Goa sa...

Åhhh, vilket underbart inlägg Johanna!
Ja, det är verkligen så som du beskriver. Det går fort och man har dem bara till låns en stund.
En stund som man har möjligheten att ta tillvara på!
Sorgligt om man glömmer bort det...
Åhh, nu blev jag så sär varm i lilla hjärtat...TACK..:)

Och tack för din varma kommentar! Gissa om jag blev glad..:) Du är snäll o ödmjuk och jag hoppas vi snart kan ta en kopp te..:)

Största kramen och varmaste dagen till dig och dina prinsar...
Kraaaaaaam

Jessica sa...

ja visst går tiden fort, jag har tre barn och det var nyss jag födde min älsta tycker jag idag är hon snart sju år. Sen är barn så stor idag, då jag var sju fanns det kanske inte änns mobiltelefoner men min sjuåring sms som bara den då hon nyss har fått en telefon hihi ha det bra kram jessica

helen sa...

Så sant, så sant!!

Dessa underbara ungar!

Åren flyger fram, min son blir 20 år i höst och dottern är 16 år...

Men jag håller med Zun, varje ålder har sin charm, och det är väl underbart!

Ha en skön dag!

Kram
Helen

kardemumma sa...

I know the feeling! Först är man på BB och sen står man nästan med ett studentplakat i handen!
Lev här och nu,håller med dig fullständigt!
Apropå Vipp,har du sett limited färgen, NY yellow cab gul!
Jag är feg och väljer en vit :) men färgerna är kul att kolla på!
Kramar C

VITA NYANSER sa...

Ja det är så rätt, man hinner inte med i deras framfart i att växa. jag var in på någon sida idag där det var en som var 6 månader, åh, vad det var längesen känns det som... Det gäller att ta tillvara tiden både för sig själv och för dem och tillsammans!

Fin bild du fick till! Som en fin tavla = ).
Kram l-l

mi-rachel sa...

kult bilde!

AGENT 77 sa...

äh du snackar...klart man ska äta daimtårta ha ha ha..kram E

Ardisia sa...

Hej Johanna! jag har haft ganska liknande tankar på sistone.. Min lille fyller 8år idag, och min bebis fyllde 2 år i januari! Vart tar tiden vägen liksom?!?!
Det är så viktigt att ta vara på dem här dagarna! Snart har man inga små barn hemma.. Kanske... ;)

Kram på dig!

Solsjö - Under en vind sa...

Så sant! Tiden bara går, trots att man försöker ta tillvara på stunderna så räcker de inte till ändå...man skulle helst stoppa tiden ett tag...
Ha en fin dag och en solig helg! Kram!

Ina sa...

Åh jag vet man blir nästan mörkrädd så snabbt går det med barnen. Tänk förra året vid denna tiden låg Love i min mage och nu fyller han snart ett år... Ja du man måste verkligen ta vara på alla tid man har.
Från det ena till det andra, vipptunnan är superfin, tänk att det t o m finns fina soptunnor hi, hi.
Kram Ina

My Lovely Things sa...

Jaa tiden går så fort..
Ha en go dag..
kram anna

lugnet sa...

Visst går tiden fort! Våran äldsta fyller 14 år om en månad!!! Så man ska verkligen ta vara på tiden när dom vill sitta knät!
Här är superfint vårväder så i helgen ska vi njuta av vädret och kanske kratta lite löv!
Trevlig Helg!
Kram Ulrica

Home No.1 sa...

Hej Johanna ja visst har vi dem bara till låns men mamma det är man till den dan man dör oavsett vilken ålder de har!!!
Kram Annica.

Lauras gård sa...

Ja, visst går det fort. Min är fortfarande ganska små så vi har tre barn i sängen i bland. Men det var inte länge sedan de var bebisar. Undrar om åldrandet går lika fort med en själv? Nej, det är väl bara barnen som blir äldre eller... Kram Stina

Anna -Annah of Sweden sa...

Jag känner igen mig även om mina tjejer inte är tonåringar ännu. Men den rosa perioden min dotter varit i länge är nu förbi...man ska vara cooool...tihi..
Ha en bra dag!

Anci sa...

Hej !

Jag känner likadant. Min son är 14 år och det var väl nyligen som han var liten. Eller ???

Bilden är enkel OCH snygg i din stil :)

Kram

Hemmabloggaren sa...

Håller med, skulle vilja frysa tiden. Den bästa tiden är verkligen NU.

Inas sa...

Hej Du!

Ja tiden går fort...... för fort... Man hinner inte med. Min son är tre å halvt men det känns som om det var i går han föddes. Ha en riktigt trevlig kväll och fredag i sol och värme. Goa kramar Ina

Tessie sa...

Häftigt att till och med skateboardarna matchar inredningen ...(hur böjer man det ordet ?!)
Visst växer barnen fort... Snart står det 45:or i hallen och luktar illa ..*s*

Kram Torparfrun

Lisa Marklund sa...

Ja jösses, visst går det fort. Brukar säga, närnågon frågar hur gammal min dotter är...hon är snart äldre än jag :-))
Kramar Lisa

Myrrabutiken sa...

Ja det går så fort så fort, man får fånga dagen så gott det går!Ha en fin helg/Jenny

mammagumman sa...

Viktigt att stanna upp och njuta livet när man väl har det!

Liten Bod sa...

Visst blir man förundrar ibland över hur fort det går! Mina två ska ta körkort nu... gulp! Kram, Tina

Unknown sa...

Jaaa, va roligt det var att ses!!! (Det kändes som om vi hade pratats vid innan IRL!)

Hör av dig så kommer jag!

Ha en skön helg, kram Pia

Kamomilla sa...

Visst går åren fort... Min äldre son fyllde nyss aderton, men jag kan inte förstå hur det går ihop för själv är jag ju bara tjugofem!... *fniss* *blink blink*

Ha ett skönt veckoslut! Nu kommer värmen!
Kamomilla

Dorthe sa...

Hejsa..
Forbi for at ønske dig og dine kære en rigtig god Weekend.
Kram Dorthe

Johannashem sa...

jag kan inte annat än att hålla med! Min stora dotter Ellen, som alldeles nyss var min lilla lilla tjej.., ska ta studenten nu i sommar! Vad hände! carpe Diem! Kram!

Anonym sa...

golden goose shoes sale
bape clothing
kyrie 8