tisdag 5 augusti 2008

Hemma hos mamma...
















Godmorgon!
Idag tänkte jag visa lite bilder från mammas mysiga lägenhet som ligger i ett gammalt stationshus. Lägenheten är otroligt mysig med de gamla fönstrena o takhöjden.
I stationshuset hade jag min inredningsbutik som jag stängde för två år sedan. Lokalen var så fin med pärlspont och rutigt klinkersgolv. Själva butiken låg i den gamla väntsalen. En dag ska jag öppna igen , så fort killarna blivit lite större=)
Idag visar jag från mammas mysiga vardagsrum där hon oxå har utsikt över vattnet precis som jag , i vardagsrummet har hon en balkong med världens finaste gamla dörrar.
Imorrn visar jag vidare i lägenheten....
Kraaam






17 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

OJ, vad fint din mamma har det!!!

: )

Kram, Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh det ser så fint ut! Vilket fantastiskt skåp!!
Ska bli kul att få se mer.
Ha en bra dag.
Kram!

Ina sa...

Ser hur fint ut som helst och lägenheten låter kanonmysig!! Ser fram emot den vidare rundvandringen!
Kram Ina

Strömkarlen - Vitavillan sa...

Kul att få se från din mamma,hon
har det så smakfullt,påminner lite om min mammas stil tycker jag...
Kram Marlene

LoveinH sa...

Hej hej!

Vilket fin hem din mamma har. Det går i arv förstår jag:)

Ha en bra dag i regnet/Kram/Hanna

Unknown sa...

Oj vad vackert din mor har! Kan förstå vad du brås på, ler. Visste inte att du hade haft butik. Jag går själv i de tankarna, men min lille är bara 3 snart 4 och det känns som om det kanske är lite riskabelt att dra igång ett så stort arbete när han är så liten... Ja vi får se vad det blir. Det ska i allafall bli skoj att få se mer från din mammas vackra hem. Ha det gott!
Kram Petra E
www.metrobloggen.se/romantiskahem

LoppandenLjuva sa...

Men oj så fint , man se vem du fått din fantastiska känsla ifrån , underbart .
Lägenheten verkar jättefin och jag hoppas du öppnar din affär igen !!
Kram Lotta

VINTAGELINE sa...

Hei Johanna
Så gøy å få se din mors hjem. Hun har det virkelig fint.Du har nok fått noe inn med morsmelken forstår jeg. Også så gøy og dele interessen for innredning med mor. Dere har nok mange fine stunder sammen på den måten.
Har også drømt om å drive innredningsbutikk. I dag måtte det nok bli for å selge gamle møbler og saker, og det er ikke lett å få tak på her jeg bor.
Ha en fin dag, gleder meg til å se mer.
Stor klem til deg! Line

Sallys hus sa...

Oj oj...va mysigt!!!
Tänk att ha en mamma med ett sånt hem........ler drömmande.....
Vad härligt att dela samma intresse.....Hos mina föräldrar ser det ut som hos ett typiskt pensionerspar...suck....

Så du har hafft butik! Det visste jag inte........klart du måste öppna den sen när de blivit äldre.....men smart av dig att stänga medans de är små...den tiden kommer ju aldrig tillbaks....

Om du har tid så kika in hos mig för idag visar jag vad ni fick mig att göra....:)
Tack återigen för inspirationen!
.....ska tacka er mer ordentligt i mitt nästa inlägg....
kram o ha en bra dag!
Katarina

Annas skattkammare sa...

Så vackert hon har det!! Låter helt underbart att bo i ett gammalt stationshus med dessa fina detaljer. Låter också fint att ha butik i gamla väntsalen! Ska bli kul att få se mer.. Kram /Anna

Lilla Trollbacken sa...

Så fint hon verkar bo lilla mamsen!
Har du haft butik, måste ha varit roligt!
Kram
Gabrielle

Unknown sa...

Hej!

Vilket ljuvligt hem!! Ser var du fått din goda smak i från!! =)
Ha en underbar dag....

kramar Malin

rosenfröjd sa...

jadu. Det var verkligen mysigt. Som ett litet dockskåp.

Kram/
¨M¨

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Så mysigt! Det måste var något med arvsanlagen! Ni är så duktiga! Kul att du haft butik i ett gammalt stationshus!! Förstår om du vill öppna igen!
Ha det gott!
kram
nina

Färjtorp sa...

Så fint din mamma har det i sin lägenhet!!

kraam.

Needful Friends sa...

det er vel nok en fin leglighed.jeg kan meget godt lide hvordan din mor har dekoreret. alle de gamle ting og sager...fantastisk.

kram anja

Hjärtat Mitt sa...

Ojojojoj, sååå fint!
Och vilka härliga saker hon har.
Vill se mer.

Kram Mari i Marieholm