torsdag 3 oktober 2013

For Life

Många i min närhet har drabbats av en av de grymaste sjukdomar jag vet nämligen Cancer , jag verkligen avskyr denna sjukdom!!!! Så sent som i julas gick min pappas fru bort i lungcancer , och här kan ni läsa om en annan god väns öde. Så naturligtvis tveka jag inte att blogga om detta skal till telefonen man kan köpa där pengarna går till cancerfonden....Så här skriver Anders på For Life .

Hej!
Sedan en månad tillbaks deltar jag i ett sysselsättningsprojekt – ForLife. ForLifes grundidé är att sälja enkla, smarta och användbara produkter till förmån för Cancerfonden. Just nu Iphoneskal för 4 och 5. Försäljningen sker via e-handel samt vid större evenemang och alla intäkter går till vår insamling hos Cancerfonden.

Idén till ForLife-projektet föddes då ett flertal närstående personer till grundarna, inom loppet av ett år, drabbades av olika typer av cancer. De bestämde sig då för att själva vara med och göra skillnad inom utvecklingen av cancerforskning och detta är något som vi verkligen brinner för. Och jag är otroligt glad att jag får göra något vettigt när jag är i Fas 3!



1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det er en skummel sykdom og jeg har selv fått den veldig nære da min sønn har hatt kreft og andre i min familie....
Godt at det finnes de som ønsker å gjøre noe for saken.
Klem Merete