torsdag 7 maj 2009

Mamma hjärtat svämmar över....

I går hade min otroligt duktiga lilla Kevin (8år) sin teateruppvisning!! Barnen var sååå duktiga... I en timma var uppvisningen och alla barnen kom ihåg sina repliker och gjorde det med riktig inlevelse.
Kevin har övat länge och verkligen sett fram emot detta , jag tror vi har en riktig blivande moviestar i vårt hus... Jag var och är så stolt så att man spricker!!! Blödig som man är satt man med tårar i ögat=))))
Ikväll är det dags för vår minsta stjärna med sin uppvisning på dagis , det är så roligt att gå och titta på alla uppvisningar! Alla fröknar ordnar allt så fint!!
Ha en riktigt skön dag...snart är det fredag=)))

14 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Ja visst är det roligt att se sina barn uppträda..Min 9 åring har valt teater till hösten..han är en riktigt liten showare..
ha en fin dag..
kram anna

Saga sa...

Åh vad härligt! Tänk vad våra hjärtan fylls lätt med kärlek till våra barn =)

Kram

LantlivsAnette sa...

Åhhh, vad härligt med uppvisningar i skola och dagis..jag kan sakna den tiden ibland..
Mina döttrar är ju så stora nu så det är inga uppvisningar nåt mer..
Tänk att min äldsta dotter nu har fått körkort...gulp..
Ha det gott
Kraam Anette

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja visst är det rörande !
Min mellenpojke gjorde ballongdansen på sin skolavslutning förra sommaren . Gissa om vi var stolta och skrattade så tårarna sprutade :-D
Ha det så trevligt på allt nu !!
Kram/Lotta

Anonym sa...

Nu är det verkligen uppvisningarnas tid. Jag var på galapremiär på "Djuren i Svingelskogen" i går där min sjuåring var björn. De var såå duktiga och sjöng såå bra. Det var en nöjd liten kille som somnade igår och en stolt mamma :))))
Kram

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Allt väl?

Visst är dem härliga, det är svårt o inte vara tårögd när man ser sina små stå och uppträda. =)

ha en underbar dag. Kram pirre

VITA NYANSER sa...

Åh vad kul med uppvisningar. Jag kan tänka mig att tårarna rann på dig vännen. Här är det dags imorgon. Oturligt nog har ju Ebba vattkoppor så hon kan inte vara med på dansuppvisningen. Men Wilma är med, det blir kul.

Kul att du gillade kuddarna på altanen, de är ju turkosa = ).
Kram l-l

Vintage sa...

Förstår dig,det är så gripande att se sina barn,man blir så stolt!Älskar byrån i din hall! Har skickat ett mail till dig! ha en underbar dag! Kraam susanne

Ardisia sa...

Jag fick faktiskt tårar i ögonen då jag läste ditt inlägg... ;)) Har nog blivit LIIIIITE för blödig sen jag blev mamma för 8år sedan :D Kan förstå hur det kändes att titta på hans framträdande!

Låter härligt med en liten stjärna i huset! Vem vet, vi kanske får följa hans blogg någon dag, där har sitter på dramaten och bloggar till sin mammas och (andra boråsares) förtjust ;))
Ha en bra dag, du och din stjärnfamilj! Kram

Tina sa...

Åh jag förstår hur du kände dig där med gråten i halsen...:-) Underbart... och tänk vad glad man blir när de hittar något som de tycker är roligt och brinner för...:-) Kram Tina

Lilla Blanka sa...

Hej Johanna!

Ja visst svämmar det nästan över av lycka i mammahjärtat när man ser ens barn sådär duktiga!

Igår var jag på min Kevins (12 år)trolleriföreställning, han var såå duktig och det var riktigt roligt att se!

Sommaravslutningar..jag klarar knappt av att tänka på det..blir så himla blödig och gråtig när jag ser de små söta barnen med sommar kläder stå och sjunga och dela ut presenter till fröknarna..

Kraaaam
Mia

homebylina sa...

Ja, visst är det härligt med barn och underbart att varje förälder känner så! Ha det gott! Kram Lina

promenader på landet sa...

Visst är det härligt att se sina barn uppträda. Man känner sig inte så lite stolt!!! Kram Maria

bakmammorna sa...

å vad härligt! jag kan knappt vänta till min lilla tjej är så stor...